Notes al programa - Peter Evans Trio

By Unknown - de febrer 12, 2018

Peter Evans, trompeta i trompeta piccolo

Joel Ross, vibràfon
Max Jaffe, bateria i electrònica
17 de desembre del 2017 a les sis de la tarda, al CCCB.

El llenguatge de Peter Evans no té fronteres, ni tècniques, ni tímbriques, ni semiòtiques, ni de gènere... I potser aquesta mateixa afirmació es podria realitzar d’altres artistes d’improvisació lliure que recorren l’escena internacional actualment, però en el cas del trompetista és més coherent que en cap altre. Potser perquè la trompeta ha estat un instrument tan versàtil com encasellat al llarg de la història, que sempre ha tingut moltes dificultats per tendir ponts entre les diverses tradicions interpretatives que la reivindicaven gelosament. Un aspecte en el qual Evans no té cap problema, com podem comprovar fent una ràpida fullejada a la seva polifacètica i rica trajectòria. Precisament és aquest llenguatge quasi infinit el que el porta a Barcelona amb el seu trio, en el marc d’una exitosa gira que ja ha fet arribar el projecte Being and Becoming, nascut aquest mateix any 2017, a Anglaterra i els EE.UU.
En escena veurem a tres comunicadors, tres músics treballant sota l’únic precepte comú d’escoltar-se a ells mateixos i al seu entorn i interactuar per tal d’obtenir un discurs sonor nou i sorprenent cada dia, en el que el moment, l’esperit creatiu de l’instant, és l’única meta. Les veus interiors dels tres instrumentistes establiran un diàleg fascinant, cadascun des del seu ric interior tímbric i expressiu que, tant en el cas d’Evans com en el dels seus acompanyants, desborda tots els convencionalismes, sense deixar a ningú indiferent. Aquests companys de viatge són Max Jaffe a la bateria i l’electrònica i Joel Ross al vibràfon, dos magnífics col·legues d’exploració que ajudaran al trompetista a indagar en el que anomenen la “matèria grisa” entre gèneres preestablerts. A més a més, Evans en solitari ens oferirà algunes de les peces del seu últim treball discogràfic per a trompeta sola, Lifeblood (More Is More, 2016), també amb trompeta piccolo.
Seguint les passes dels principals pioners del free jazz novaiorquès, com Ornette Coleman o Archie Shepp, el tres músics de Brooklyn formen part d’una nova generació del cercle de la improvisació a la capital cultural dels EE.UU, on han crescut com a músics, formant-se amb alguns dels grans representants dels nous paradigmes sonors nord-americans, com John Zorn o Gerry Hemingway. Al concert podrem veure aquest gran cúmul d’influències reflectit en un llenguatge que només es pot delimitar amb dos termes: contemporaneïtat i llibertat.

  • Share:

You Might Also Like

0 comentaris