Sonja Djorjebick encén L'Auditori

By Alba Muñoz Gurría - de març 19, 2015


Rotunda i refinada, discreta i exuberant: Sonja Djorjebick representa la lluita de contraris, la màgia de la paradoxa. Amb una suficiència tècnica gairebé insultant i una plasticitat dinàmica que no és d’aquest món (pot passar del fortíssim més aclaparador al pianíssim més eteri), la pianista sèrbia va defensar amb coherència i rigor una intrèpida versió del concert no.1 de Txaikovski sense por als extrems i amb una sàvia dosificació de la tensió que reservava tota l’energia per als autèntics clímaxs de la partitura.

En un Auditori lluny d'estar ple però receptiu als seus encants, Djorjebick va donar una lliçó d’elegància només començar demostrant com és possible (i de pas desitjable) que els acords inicials de l’allegro maestoso, estrepitosament triomfants, tinguin la presència i grandiloqüència requerida sense necessitat d’atonyinar el piano. En el segon moviment, sublimment romàntic, la sèrbia va exhibir sense narcisismes un desplegament de recursos impressionant. L’exquisit oasi líric de la secció introductòria va ser de conte de fades: dolç i bucòlic, però sense arribar a embafar, i on hi va destacar un refinadíssim sentit del fraseig, que feia meandres entre aguts acampanats, cascades de notes i arpegis abracadabrants. Empatitzant a la perfecció amb tots els canvis d’humor de Txaikovski, Djorjebick va trencar l’atmosfera ensucrada per atacar el prestissimo amb una pulcritud i una nitidesa en l’articulació prodigioses. I l’allegro con fuoco, electritzant des del principi, va ser de seure a l’extrem de la cadira, pura dinamita.

L’orquestra, en canvi, no va ser tant per tirar coets ni fer focs d’artifici. Va complir, correcta, amb el que hi deia a la partitura i poc més, tot i que va acontentar un públic de promoconcert.






  • Share:

You Might Also Like

0 comentaris