Presentació: Maria Traver

By Maria Traver Brizzolis - d’octubre 16, 2017

Sóc la Maria Traver Brizzolis, estudiant de Musicologia de segon curs. 

Des de ben petita la meva relació amb la música és molt estreta, ja que als dos anys em van diagnosticar una bronquitis que em va perforar els timpans. Després d’una operació , el metge em va recomanar anar a musicoteràpia, em vaig sotmetre al mètode Tomatis, que actua sobre el sistema sensiomotor, lingüístic, cognitiu i emocional. És així com vaig començar a parlar i escoltar sense llegir els llavis. Més tard, als 12 anys em van fer una timpanoplàstia perquè el timpà dret seguia perforat, així que després d’aquesta segona operació tot està correcte, encara que sempre m’acompanyarà el tinnitus.

Vaig començar els meus estudis musicals tocant la flauta travessera però aviat vaig canviar-la pel cant clàssic. En acabar el grau professional, vaig estudiar el Foundation Certificate in Musical Theatre a l'Institute of the Arts Barcelona, amb una gran quantitat d’hores de dansa (ballet, jazz, claqué, contemporani, hip hop...), de teatre i de cant però vaig trobar molt a faltar la música i llavors em vaig adonar de que allò no era per mi. Vaig prendre la decisió de buscar una altra cosa que sí m’agradés i de sobte vaig trobar-me a les proves d’accés a Musicologia de setembre de 2016.

En resum, un seguit de coincidències són les que m’han portat a mi fins aquí, per això el que m’enganxa de la musicologia és trobar, analitzar i reflexionar sobre les petites coses que ens han fet el present i sobre les que ara construïm el futur.


Una frase que m’apassiona: “El ruido molesta cuando lo ignoras, fascina cuando lo escuchas”, la vaig llegir a El Ruido Eterno d’Alex Ross.

  • Share:

You Might Also Like

0 comentaris