La glosa glosadament

By Unknown - de juny 14, 2014

I jo d’escriure articles
n’estic una mica farta
però si ho vull fer amb glosa
rimaré segona i quarta.

Rimant la primera i la quarta
pots fer-ho amb il·lusió
però també primera i tercera
vol dir que ets un campió.

La glosa que us vull explicar
ho intentaré fer bé
i és que aquesta tonada
se’n diu que és un dominé.

Per cantar la melodia
tingues en compte que sempre encaixa
perquè sempre primer puja
però després sempre baixa.

La cançó del dominé
no està prèviament pensada,
res està escrit abans
és cançó improvisada.

Primer es pensa l’última
i després fem la segona
i la resta de les rimes
les farcim en una estona.

I per glosar aquesta glosa
no cal fer doncs cap esquema
i amb això del dominé
es parla de qualsevol tema.

El garrotin també és glosa
amb la mateixa estructura
però recordeu que per rimar
s’ha de tenir molta cura.

Glosem sempre on volem,
a casa, al bar o al carrer,
però sempre tenim en compte
doncs que hem de glosar bé.

Per pensar totes les rimes
t’has d’exprimir bé la ment
ja que quasi no tens temps,
ho has de fer ràpidament

Això d’explicar glosa
glosant és molt complicant,
crec que ja no queda gaire,
ai, perquè m’exploti el cap.

Això de pensar tant
ja m’està fent patir,
millor que vagi acabant,
potser que ho deixem aquí.

Per despedir-me de vosaltres
de tots vosaltres, d’ells i d’elles,
ho faré amb una jota,
la que fa en Marcel Casellas:

La darrera i no en fem d’altra,
la darrera i no en fem més,
perdoneu-nos, cavallers,
Catalina meva, si hem comès alguna falta,
perdoneu-nos, cavallers,
Catalina meva, la darrera i no en fem més.

Laura Mutgé



  • Share:

You Might Also Like

0 comentaris