Presentació: Clàudia García-Albea Sánchez-Casas

By Unknown - d’octubre 13, 2014

El primer que dic quan em presento és el meu nom, una etiqueta buida de significat que cadascú va omplint a la seva manera a mida que em va coneixent. Clàudia. El va triar mon pare, com també havia fet amb el dels meus tres germans grans, i amb mi va poder completar la cançó de bressol que s’havia inventat per cantar-nos als quatre:

Mónica linda que linda tu eres, Mónica linda que linda eres tú.
Elena linda que linda es Elena, Elena linda que linda es Elena.
Oh oh Javier, oh oh Javier, oh oh oh oh oh Javier.
Claudia bonita, Claudia chiquita, 
Claudia eres tú y Claudia eres tú, y Claudia Claudia eres tú, y eres tú.

Amb aquesta cançó em va quedar molt clar des de petita que jo era la Clàudia, que així m’havia de presentar. Tot i l’esforç, a mon pare no se li ha donat mai massa bé això d’afinar i de ser creatiu, així que crec que la meva vessant més artística és fruit dels gens de ma mare. Però és un boig amant de la música, i que jo també ho sigui és en gran part gràcies a ell. El meu pare i la meva mare coincideixen en tenir compost el primer cognom, però són molt diferents entre ells, la qual cosa mai ha estat un impediment per unir forces i recolzar-me en la realització dels meus somnis. No em van posar cap impediment quan amb cinc anys vaig insistir en què volia estudiar música, tampoc ho van fer quan els hi vaig dir que era la música el que realment m’omplia i que m’hi volia dedicar. Deu ser difícil no saber què respondre quan els hi pregunten “què és exactament això que estudia la vostra filla?”, però suposo que les preocupacions marxen quan veuen com m’emociono a cada pas que faig per aquest camí que he triat.

Tampoc va ser fàcil per mi prendre consciència que aquella sensació de transcendència produïda pel fet de llegir certs escrits, d’escoltar determinats discursos i d’analitzar, sentir i entendre la música de mil maneres diferents, superaven la meva necessitat de posar-me a estudiar moltes hores diàries el violí amb l’anhel d’arribar a interpretar el concert de Txaikovski com a solista de la filharmònica de Berlin. Per molt que ho intentem, no crec que la Musicologia es pugui definir amb poques paraules, cal tastar-la i descobrir-la per un mateix. D’aquesta manera, cadascú li confereix una direcció única des de la primera presa de contacte i en base a l’experiència musical individual. Jo, per exemple, considero l’objecte sonor requisit indispensable per la disciplina, suposo que ho faig perquè, així com la Musicologia em permet transcendir, el fet de tocar i escoltar música és allò que sempre m’ha donat vida en l’ara i aquí.

Tot i néixer a Alcalá de Henares, la meva mare va passar el seu embaràs a Tarragona, caminant per la platja, sentint el so del mar... Tinc família a tot arreu menys a Tarragona, però els meus pares van decidir fer d’aquesta ciutat la meva ciutat, fer de la cultura catalana la meva cultura. Així que és possible que em trobeu de festa major, a plaça ballant danses tradicionals o perduda per un poblet de Catalunya en alguna trobada d’acordionistes. Les biblioteques són un altre dels espais on passaria hores i hores fullejant llibres i partitures, tot recreant mons i imaginant històries inexistents. Com quan m’assec davant de la finestra captivada per la pluja i penso i escric durant molt de temps... Sigui on sigui, la música sempre hi tindrà el seu lloc, sense ella no seria qui sóc perquè tampoc tindria les persones que tinc ara al meu costat. Així que, què millor que aquest blog per parlar sobre aquesta deessa que ens fa créixer a cada instant.

  • Share:

You Might Also Like

1 comentaris