Presentació: Mar Robles Fernández

By Mar Rfe - d’octubre 28, 2014



Benvolguts!!

El meu nom és Mar, i el meu adjectiu, eclèctica. Des de petita que mons pares, sent uns grans melòmans, em van fer créixer envoltada de música. Música de tot tipus; llatina, africana, clàssica, rock, world music, … Vaig estudiar a l'escola municipal del meu poble, i més endavant vaig acabar el grau mitjà al Conservatori de Barcelona. 

El meu interès per la musicologia va sorgir farà uns tres anys, quan vaig començar a indagar sobre com usem, elaborem, transgredim, etc, la música degut a la nostra ideologia, estatus social, edat i sexe... I també perquè vaig fer un treball de recerca (tutorat per la Sílvia Martínez) anomenat Relacions entre música i cultures juvenils. El cas del punk i el reggae que em va permetre investigar des d’un prisma acadèmic sobre la música que més gaudeixo. 


 Les meves preferències dins les tendències o branques de la musicologia són les relacionades amb l'antropologia; els mecanismes socials relacionats amb la música, com funcionen les identitats i com es “creen” les xarxes d’interacció, de jerarquització, les normes i més. M’interessa molt buscar els perquès dels entramats socials relacionats amb la música, tant del món occidental com d’altres cultures. I focalitzant més, la que seria la meva època daurada seria la de postguerra de la Segona Guerra mundial, amb el sorgiment de les cultures juvenils i subcultures. Avui dia estic indagant sobre aquests aspectes més antropològics i de caràcter social. A més a més, últimament m'ha sorgit molt interès per la musicoteràpia. Com poder sanar i curar a través de la música és una cosa que em fascina, i que trobo molt interessant i important!


A banda, formo part d’un grup i m’encanta tocar la guitarra i experimentar amb la música!

  • Share:

You Might Also Like

0 comentaris