Presentació: Núria De Andrés Cid

By Unknown - d’octubre 13, 2014

La veritat és que no és fàcil definir-se a un mateix, ja que, al igual que la música, som tot un món per explorar. Però si alguna cosa tinc clar, és que sóc amant fidel a ella, la música, aquest món tant complex, ple de curiositats i incògnites. Des de petita que navego per aquestes aigües i es podria dir que és una part més de mi mateixa, però mai he tingut suficient amb els coneixements que tinc sobre ella, constantment se'm plantegen qüestions al voltant i tinc ganes, de resoldre-les, o si més no, remoure-les. 

He de dir, que no he aturat en cap moment la meva formació musical, fet que ha potenciat molt el meu interès cap als temes que envolten la música. Vaig començar als tres anys en una escola introduint-me a la música a través del “mètode Yamaha”. Al 2010 em vaig graduar al conservatori de Terrassa, obtenint el títol de Grau Professional de piano. Més endavant, durant el 2012-2013 vaig estudiar un any de música moderna al Taller de músics a Barcelona. I per altra banda, també he obtingut coneixements de l'àmbit, participant en projectes artístics com per exemple composant la ‘banda sonora’ de diversos espectacles amb les companyies de teatre "Kaòtic teatre" i " Cia. Incògnita" o creant, per iniciativa pròpia, un laboratori de creació artística per a joves a la meva ciutat, Terrassa. 
Recordo que ja als últims cursos al conservatori, vaig començar a plantejar-me qüestions: Quin paper desenvolupa un intèrpret? Ha de respectar fidelment les partitures? O té llibertat per “interpretar-les"...? Alhora m'inquietava saber, quin poder té la música sobre les persones, quin és el seu efecte o com podem estar condicionats per aquesta. A partir d'aquí decideixo iniciar el viatge a través de la musicologia. 
Paral·lelament , durant el meu temps lliure, sóc educadora en el món del lleure, i la meva intenció és poder extrapolar els meus coneixements adquirits sobre aquest potencial de la música en el desenvolupament de les persones al món de l’educació i, sobretot, els infants. 
Considero que la música pot ser una gran eina per conèixer i transformar el món, les seves construccions socials i creences, el comportament humà o, fins i tot, la política. Per això crec que si sabem utilitzar-la, pot ser una gran generadora de canvi al nostre favor. 

  • Share:

You Might Also Like

0 comentaris