Presentació: Laura Valls

By Unknown - d’octubre 19, 2014

 Sempre m’han posat una mica nerviosa les presentacions. Aquest moment d’arribar a un lloc nou i que et demanin el nom, l’edat, el lloc on vius i explicar alguna cosa sobre tu, els teus gustos, les teves aficions. Amb la primera part em defenso força bé, però en la segona sempre m’assalten els dubtes. Alguna cosa sobre mi? Prefereixo que donin una resposta aquells que em coneixen, ja que a vegades ho saben millor que jo mateixa, o aquells que comparteixen els seus dies amb mi (que a pesar de sonar molt poètic per escrit, implica les cares de zombie pel matí, els meus viatges a la lluna de València, algun que altre moment de mal humor i un llarg etcètera). Però el cas és que d’una forma o altra acaba apareixent la música en aquestes respostes que em fan ballar tant el cap! M’agrada escoltar música... Estudio musicologia... Toco el violí... Canto a la dutxa i ballo mentre frego el passadís...  Així que potser si escric sobre ella, un dels motors que mou el meu món, em pugueu entendre una mica millor.

Suposo que la història comença com la de la majoria dels estudiants de música, quan els teus pares t’apunten al conservatori (he de donar-los les gràcies infinitament per això), així que no us avorreixo amb detalls innecessaris. Només diré que amb els anys les meves ganes de que passés el matí per arribar al conservatori van anar augmentant, a pesar de que sempre m’ho he passat bé a l’escola. El punt d’inflexió va arribar a segon de batxillerat i sisè de grau professional: moment de la vida en que t’exigeixen prendre decisions, cosa que per ser sincers mai ha estat el meu fort. Interpretació musical? Història de l’art? (tampoc va ser fàcil anar descartant carreres, davant la impossibilitat de estudiar-ne quatre o cinc alhora i tenir temps per menjar i dormir). Em donava la sensació que si feia una cosa em perdia l’altra, tenia por de despertar-me un bon dia penedint-me de la meva elecció (ara ho veig més relatiu, però en aquell moment vital era una perspectiva aterradora). Però llavors – si això fos una narració èpica i no una presentació diríem “en el moment que semblava tot perdut” – vaig descobrir que es podia estudiar una cosa anomenada “musicologia” que segurament em solucionava bona part dels meus problemes. Així vaig arribar a l’ESMUC: amb la música clàssica als dits, una insana afició a la lectura i una peculiar combinació de rock, pop, rumba, ska i molts altres a la llista d’Spotify. Ara curso segon i estic en aquella bonica i aparent contradicció de sentir que no saps res al mateix temps que et meravelles del poc que sabies abans. He descobert altres músiques, altres formes de veure la música i altres formes d’escoltar-la; m’he plantejat moltes de les meves opinions i creences i he respost moltes menys preguntes de les que m’he formulat. Segurament això no dóna moltes pistes al voltant de quins temes tractaré en les entrades del blog, però la veritat és que ara que puc m’agradaria no tancar-me a unes temàtiques determinades (millor deixem els conceptes de “especialització” i “futur laboral” per més endavant...). Això sí, em tiren molt algunes perspectives de la etnomusicologia com les qüestions de gènere o etnicitat.


Podria continuar tota una vida pensant, parlant i escrivint sobre la música (i espero que així sigui!), però no m’allargaré més. Espero haver deixat un trosset de mi mateixa en les meves paraules, però si teniu algun dubte veniu-me a buscar: estaré teclejant a la biblioteca amb un piló de llibres al costat, barallant-me i reconciliant-me amb algun obra a una aula d’estudi o traient un cafè de la màquina de la cantina mentre em dic que només em quedaré cinc minuts a fer petar la xarrada...  

  • Share:

You Might Also Like

0 comentaris